• Bewerk

Tineke Schuurman

Nieuwe Uitleg 39

7721 BZ Dalfsen

Website:                                                                                                                                Tel:   0529 – 430484

www.scdalfsen.nl                                                                             E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Jaarverslag 2015

Het wel en wee van de Senioren Computerclub Dalfsen.

We hebben een jaar van wat onzekerheid gehad.

Is Cor van der Scheer wel weer beschikbaar voor de computerclub?

Er was steeds veel onzekerheid en vooral voor Cor zelf, maar voor ons is nu het wel zeker dat hij niet weer voor ons klaar staat.

Wat steeds meer duidelijk wordt, is dat de mensen werken op laptop, en ook steeds meer op de I-pad en tablets en smartphones.

Hiervoor, zo blijkt, is meer gerichte hulp nodig.

Voor degene die wel komt met een vraag is soms geen oplossing mogelijk door gebrek aan kennis. De bibliotheken hebben een inloop voor zulke problemen en zo zijn wij zo langzamerhand niet meer nodig. Deze conclusie is te trekken uit het feit dat op de inloop in Dalfsen maar weinig mensen meer komen. In Nieuwleusen is het nog zo als voorheen.

De ‘Flex ruimte 2’ waar wij onze inloop konden houden, werd steeds meer vervangen door de “Soosruimte”. Deze ruimte gebruiken we vanaf 1 januari 2016, zo mogelijk, elke week.

Op de laatst gehouden algemene ledenvergadering waren 24 personen aanwezig en 6 mensen hadden zich afgemeld. Zoals voor alles wat de computerclub organiseert is hiervoor steeds minder belangstelling.

Het bestuur bestaat nog steeds uit een klein aantal personen, namelijk vier.

Helaas heeft André van Meeteren als bestuurslid en als lid bedankt.

We hopen dat als blijkt dat er meerdere bestuursleden nodig zijn er dan mensen die zich beschikbaar stellen om het bestuur te versterken.

We hebben drie keer vergaderd en verder per mail en telefoon contact gehouden.

Ook waren we uitgenodigd bij een vergadering van Landstede, samen met de docenten.

Het ledental per eind dec.2015 kwam uit op 75.

Dit is het evenveel als waar we per 1 januari mee zijn begonnen, al was er wel een

Wat wisseling.

Er kwamen in de loop van het jaar 11 nieuwe leden bij en er waren 10 die hebben bedankt.

Daarnaast moesten we afscheid nemen van Erick Huijgen op 12 september 2015

Het afgelopen jaar is er één demonstratie geweest onder leiding van Like Lyons, over Windows 10. Aansluitend heeft Landstede Welzijn hiervoor een cursus georganiseerd.

Namens het bestuur,

Tineke Schuurman, secretaris